Loading...

Niet alleen exposanten, maar ook thematische evenementen en tentoonstellingen zijn te vinden in Cersaie 2019, zoals “Famous Bathrooms”, de thematische tentoonstelling van Angelo Dall’Aglio en Davide Vercelli, die in Paviljoen 30 te zien is.
Het concept is buitengewoon, grappig en soms respectloos: “Hoe zou een badkamer er uitzien als hij geïnspireerd zou zijn door historische figuren?”

De bekende uitmuntendheid van de Italiaanse stijl in badkamerinrichting zal deze kamers opnieuw uitvinden met verwijzingen naar het leven en de creatie van wetenschappelijke, mode- en kunsticonen zoals de Beatles, Sigmund Freud, Coco Chanel, Piet Mondriaan, Le Corbusier en Maria Callas.
In de afzonderlijke expositieruimtes zullen designproducten van de tentoonstellende bedrijven worden geplaatst.

Philippe Daverio – bekend kunsthistoricus en professor – zal het evenement inluiden en de deuren openen naar dit nieuwe, indrukwekkende paviljoen waar gesprekken, proeverijen, bijeenkomsten en prijsuitreikingen zullen plaatsvinden.
Famous Bathrooms is de vijfde editie van dit culturele evenement in Cersaie en wordt een ontmoetingsplaats voor gerenommeerde bedrijven en geïnteresseerde internationale kopers die op zoek zijn naar nieuwe creatieve ideeën.
Het project is het resultaat van een nieuwe samenwerking met de Bologna Design Week en zal in het centrum van de stad worden getoond via een “informatieportaal” in de Quadrivio di Galleria Cavour.

“Famous Bathroom” is open voor het publiek van 23 tot 27 september in Paviljoen 30 tijdens de Cersaie Beurs (Internationale Keramiekbeurs voor Architectuur en Badkamerinrichting).

Het is samengesteld door Angelo Dall’Aglio en Davide Vercelli.

Bron: Ufficio Stampa Cersaie – 6 juni 2019